lördag 1 maj 2010

Valet i UK

1 maj, och jag såg faktiskt till att ta mig förbi Norra Bantorget en stund idag där Mona Sahlin talade. Det var ganska blåsigt, men trots det ganska mycket folk och bra stämning.

Men i ärlighetens namn tycker jag, åtminstone än så länge, att det känns mer spännande med valet i UK. Följaktligen blev jag rätt tagen när jag igår läste att Guardian (se inlägget från den 23 mars) ställt sig bakom liberaldemokraterna i det förestående valet; jag har alltid sett Guardian/Observer som viktiga och intressanta vänsterröster som jag kunnat vända mig till för att lära mig något nytt. Men att på det här sättet svika Labour ...

(Sedan kan man ju inte låta bli att bli lätt imponerad av vilken roll Internet spelar som forum för debatt; sedan Guardians artikel publicerades igår har det kommit in närmare 2 000 debattinlägg på Guardians hemsida bara som svar på den artikeln ...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar