söndag 4 april 2010

Vår- och sommarläsning

Hemma på skrivbordet har jag en lista där jag antecknar böcker (och ibland: filmer) jag ska skaffa. För det mesta handlar det om böcker på engelska som jag beställer från Amazon.com - det känns rätt lyxigt att få ett tungt paket hemburet med böcker man gått och väntat på ...

Idag var det dags att göra vårens beställning. Sista delen i Roddy Doyles trilogi där han skriver om Irlands historia The Dead Republic, Denise Minas Still Midnight och David Peace The Damnes United (om den legendariska brittiska fotbollsmanagern Brian Clough). Och så Extras - The Special och en förbeställning av Ashes to Ashes Series 3.

Så ska jag bara skaffa Sara Stridsbergs nya och Björn Elmbrandts bok om Hjalmar Mehr. Skulle jag plötsligt stå utan något att läsa kan man alltid ta sig förbi närmaste Pocketshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar