måndag 29 mars 2010

Årets skidsäsong är över. Så det så.

Tror inte att det bara är jag som är smått besatt av att försöka hitta tecken på att våren skulle vara i antågande. Igår var P-O och jag i alla fall ute vid båten och satte igång med vårrustningen; okej för att isen fortfarande ligger tjock i viken, men för varje dag med plusgrader drar sig snön allt mer tillbaka ...

Därför, när jag nu alltså bestämt mig för att det inte blir någon mer skidåkning på den här sidan midsommar, kan jag inte låta bli att dela med mig av det här filmklippet. Det är från Verbier, och från årets avslutning på Freeride World Tour. Kolla bara liftstationen där liften stannar, och notera hur in i h-e brant det är på vissa ställen - det är inte så ofta det riktigt suger i magen när man kollar på filmer i det här formatet, men den här gången gör det det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar