onsdag 10 mars 2010

Filosofi + Fotboll = Sant?

För ett tag sedan, när jag satt och bläddrade i ett exemplar av Guardian Weekly lade jag märke till en helsidesannons för philosophyfootball.com. Lägg märke till att jag sa helsidesannons - jag snackar inte något litet postorderföretag med en liten, men hängiven, kundkrets. Utan om ett uppenbarligen kapitalstarkt företag som har som affärsidé att sälja designade t-shirts med citat av filosofer/fotbollsspelare.

Om du behöver en tröja med texten "All that I know most surely about morality and obligations, I owe to football" Albert Camus på ena sidan och med siffran 1 på den andra (Camus lär ha varit en hyfsad målvakt i sin ungdom), så är det med andra ord här du kan hitta den.

Och jag som trodde att det var jag, Fredrik Ekelund och några till som var ensamma med att försöka intellektualisera vårt fotbollsintresse ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar