tisdag 16 mars 2010

Mot Istanbul!

I morgon är det dags: Då åker jag, tillsammans med ett antal (f.d.) kolleger från Ersta Sköndal högskola, till Istanbul. För egen del blir det mitt första besök i Turkiet över huvud taget - det ska bli kul!

Torsdag-fredag ska vi medverka vid ett seminarium på Marmara-universitetet. Temat är "Social Work in Sweden and Turkey: Policy and Practice". Är du bra på turkiska finns programmet här.

Så, i morgon flyttar jag in (om än bara för några dagar) på svenska forskningsinstitutet i Istanbul. Och så har jag stoppat ner Ingemar Karlssons Europa och turken. Betraktelser över en komplicerad relation i bakfickan. Har inte läst den, så nu känns det som det är dags ...

Finns det en hyfsad Internet-uppkoppling på forskningsinstitutet lovar jag att försöka återkomma med åtminstone någon reserapport. Annars får ni vänta till på söndag kväll.

1 kommentar:

  1. If the Turks had been first;
    http://www.youtube.com/watch?v=5JCDWhlQ4QU

    SvaraRadera