onsdag 24 mars 2010

Politik på gamla och nya sätt

Inledde morgonen med att ta mig förbi ABF-huset och ett politiskt frukostmöte med S-2000: Per Borg inledde en diskussion på temat "Har vi råd med välfärden i framtiden?". Tänkvärt och intressant.

Och, det var fullsatt i Erlander-rummet! Så kom inte att säg att det gamla hederliga politiska mötet skulle ha blivit omodernt, och att det bara är nya sociala medier som gäller.

För egen del kunde jag i morse notera att den hundrade läsaren registrerats på min egen blogg. Förvånansvärt många tänker jag, inte minst med tanke på att jag installerade räknaren så sent som för tio dagar sedan. Men blogg-världen är förunderlig - min senaste upptäckt är totalstyrelsen - en anonym blogg som i fabelns form skildrar tillvaron på min gamla arbetsplats Socialstyrelsen. Antagligen roligast för oss som förstår vilka personer som döljer sig bakom olika pseudonymer, men onekligen ett nytt sätt att formulera kritik mot en av våra större myndigheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar