tisdag 23 mars 2010

Värt att läsa, och tillgängligt på nätet

För några år sedan prenumererade jag på Guardian Weekly. Ska väl inte påstå att jag alltid läste den lika noggrannt, men då och då tyckte jag att jag fick en inblick i en politisk idédebatt som onekligen låg en bit över den som fördes i Sverige. Och om jag var ute och reste försökte jag alltid få tag i The Observer, bland annat för att de hade kolumnister som Will Hutton.

(Och om man nu ska vara lite barnslig: Det hade bland annat fördelen att man förstod var vissa svenska kulturdebattörer fick sina uppslag ifrån ...)

Sedan några år nöjer jag mig med svenska Fokus, som jag tycker är det närmaste man kommer Guardian på svenska. Den är ofta riktigt bra. Och i det senaste numret finns en juste text om Patti Smith - bara en sån sak ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar